Ontwikkelingen
We willen als gemeente goede dienstverlening leveren richting onze burgers, bedrijven en instellingen.
Dienstverlening
- We willen de dienstverlening beschikbaar houden voor al onze inwoners. Dit houdt in dat we naast steeds verdergaande digitale mogelijkheden ook bewust naar behoefte blijven informeren op papier.
- De openingstijden van het loket in Beilen worden met ingang van 2019 verruimd.
Burgerschap
- Eind mei 2018 is de nieuwe privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking getreden.
- Als gemeente krijgen we een steeds grotere rol in het voorkomen van identiteitsfraude.
- De juistheid van gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) is erg belangrijk vanwege het landelijk hergebruik van deze gegevens. Dit vereist hoge kwaliteitseisen.
Wat hebben we bereikt?
Dienstverlening
- In 2018 is de hal van het gemeentehuis vernieuwd. Er zijn meer mogelijkheden voor persoonlijk contact met inwoners ontstaan. Het resultaat is een ontvangst in een eigentijdse omgeving.
- Met de opening van de nieuwe hal in oktober is het loket in Westerbork gesloten en zijn de openingstijden in Smilde teruggebracht naar 1 ochtend per week. Hiermee sorteren we voor op de afname van het aantal klantcontacten bij onze loketten met ingang van 2019.
Burgerschap
- De kwaliteit van de Basisregistratie personen (BRP) is op orde.
- De organisatie van de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 is succesvol verlopen.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Dienstverlening
- De verbouwing van de hal van het gemeentehuis is binnen budget uitgevoerd op een dusdanige wijze dat de winkel ook tijdens de verbouwing open is gebleven.
Burgerschap
- Met de implementatie van de AVG is de bescherming van de privacy naar een hoger niveau gebracht.
- Ter voorkoming van identiteitsfraude zijn onze balies uitgerust met systemen voor persoonsherkenning.
- We hebben geïnvesteerd in de kwaliteit van de BRP. Dit is in 2018 gerealiseerd door gerichte aandacht voor kwaliteitscontrole en adresonderzoek.