Communicatie
Uitgangspunt voor onze communicatie is en blijft, op tijd en transparant communiceren. Daarbij richten we ons steeds meer op maatwerk: wat is de vraag van onze inwoners en welke doelgroep bereiken we het beste met welk middel, welke onderwerp en welke doelgroep vraagt om welke mix van middelen? Een afweging die we iedere keer weer moeten maken.
Communicatiemiddelen
We hebben het afgelopen jaar gebruik gemaakt van veel verschillende communicatiemiddelen: van brieven en posters tot tijdschriften en sociale media. We hebben in het afgelopen jaar de inzet van sociale media verder geïntensiveerd. We hebben een aantal keren 'advertentieruimte' gekocht om onze berichten nog meer onder de aandacht te brengen en schakelen regelmatig collega's is om verschillende activiteiten in beeld en tekst via Sociale media te delen met onze inwoners.
Thuisblijver
Samen met de WelWoZo partners hebben we via twee edities van de Thuisblijver en de organisatie van een gezond leven markt, het 'langer, plezierig thuiswonen' onder de aandacht gebracht.
Schriftelijke communicatie
We hebben ook in 2018 ingezet op de kwaliteit van onze schriftelijke communicatie. Elke afdeling heeft zijn eigen schrijfcoaches en een schrijftraining is onderdeel van de introductieweek voor nieuwe medewerkers.
Afval
De communicatie over afvalscheiding heeft het afgelopen jaar veel tijd gevraagd. Daarbij hebben we ook de vormgeving van de uitingen voor onze eigen rekening genomen.
Projectadvisering
Communicatie zit bij veel projecten 'vroeg' aan tafel. We denken mee over de aanpak en stippelen de communicatiestrategie uit. Daarbij is - zoals hierboven al genoemd - maatwerk het uitgangspunt.
Pers
De perswoordvoering heeft het afgelopen jaar veel inzet gevraagd. Door de snelheid en de intensiteit van sociale media, vragen de traditionele media ook steeds meer. Een trend die zich voorlopig lijkt voort te zetten.